facebook youtube-icon

Warsztaty artystyczne dla dzieci

 Warsztaty artystyczne dla uczniów szkół podstawowych

Zapraszamy do udziału w warsztatach, których celem jest wzajemna inspiracja, rozwijanie zainteresowań artystycznych, eksperyment twórczy, poznawanie sztuki historycznej i współczesnej. Staramy się uwzględniać zainteresowania, potrzeby i możliwości uczestników, tak by ekspresja twórcza była też świetną zabawą. Każdego roku przygotowujemy zupełnie nowe pomysły warsztatowe, by inspiracjom nie było końca.

Jednodniowe warsztaty realizowane w maju, czerwcu i wrześniu w siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia, (ul. Grochowskiej 272) dotyczyć będą tworzenia dźwięków, gry na instrumentach, improwizacji perkusyjnej, beatboxu, ekspresji ruchu oraz działań teatralnych. Program muzyczny warsztatów stowarzyszony jest z międzynarodowym festiwalem „La Folle Journée”, który odbywa się corocznie w Teatrze Wielkim Operze Narodowej pod koniec września. Festiwal ten jest znaną na świecie imprezą, odbywającą się w Nantes, Rio de Janeiro, Bilbao i Tokio. Od lat aktywnie bierze w nim udział Orkiestra Sinfonia Varsovia, która jest głównym organizatorem jego polskiej edycji.

Warsztaty artystyczne prowadzą młodzi warszawscy artyści, których prócz niezaprzeczalnych talentów, wyróżnia animacyjne podejście do działań artystycznych, umiejętność inspirowania, świetny kontakt z dziećmi i młodzieżą.

W warsztatach artystycznych każdego roku bierze udział ok. 3 tysięcy dzieci wraz z nauczycielami z ogólnokształcących, muzycznych a także specjalnych szkół podstawowych.

 Al_DzienDziecka_SV_M.Pietrszynski_45

Opinie nauczycieli uczestniczących wraz ze swoim uczniami w warsztatach artystycznych:

„Nigdy czas tak szybko mi nie minął na wyjeździe z uczniami. Dzieci są zachwycone. My ze swej strony najbardziej cenimy profesjonalizm instruktorów. Naprawdę rzadko się zdarza, żeby profesjonalni artyści tak poważnie  i dojrzale odnosili się do maluchów.”

„Bardzo interesujące i inspirujące warsztaty, przybliżające dzieciom świat muzyki w bardzo oryginalny sposób. Być może będą one dla niektórych dzieciaków inspiracją
do własnych poszukiwań w tym zakresie.”

„To co mnie zachwyciło, to rozbudzanie w dzieciach kreatywności, w tak umiejętny, interesujący, nieoczywisty sposób związany z zabawą.”

„Warsztaty były fantastyczne. Otwierają oczy, uszy, pozwalają dostrzec własny potencjał twórczy. Warsztaty bardzo aktywizują dzieci (i opiekunów) i dzięki temu dzieci naprawdę się angażują i przy okazji dobrze bawią.”

„Warsztaty pielęgnują umiejętność tworzenia czegoś, wiarę w siebie, wiarę, że ja mogę stworzyć coś interesującego. Wszystkie zajęcia oceniam na maksymalną liczbę punktów, bo były genialne.”

„Oprócz niezwykłych wartości umuzykalniających, należy też zwrócić uwagę, na to, iż warsztaty rozwijały umiejętność skupienia dzieci, nie sądziłam, że będą w stanie tak świetnie podołać temu zadaniu.”

„Możliwość zetknięcia się dzieci z nietypowymi instrumentami, otwarcie na muzykę w bardzo szerokim znaczeniu, pokazywanie dzieciom potencjału i wartości zarówno muzyki klasycznej, jak i współczesnych jej form. Dużą wartość mogą dzieci odkryć w dyscyplinie, którą narzuca tworzenie muzyki: koncentracja, skupienie, zwracanie uwagi na innych i współpraca, cierpliwość, zachowanie ciszy – by usłyszeć muzykę. To dość oczywiste, ale niekoniecznie dla dzieci, które często oczekują dobrej zabawy i natychmiastowych spektakularnych rezultatów. Często są mocno skoncentrowane na sobie. Podobało mi się także włączanie opiekunów do udziału w warsztatach.”

„Podziwiam ludzi, którzy – widać, z tak wielką pasją – robią świetną pracę. Będę, i już to robię, szczerze namawiać wszystkich do udziału w tych zajęciach.”

„Bardzo podobała mi się organizacja warsztatów, element niespodzianki, tajemnicy zachęcił uczestników do aktywnego udziału w zajęciach. Podział na małe liczebnie grupy umożliwił wszystkim żywy odbiór przekazywanych treści i osobiste zaangażowanie.”

„Wszystko zaplanowane – szukanie z mapą, wyznaczone godziny, świetna organizacja. Osoby prowadzące to pasjonaci, kapitalnie dobrana ekipa! Najbardziej podobało mi się, że dzieci czuły się odpowiedzialne za to, co robią i że było to dla nich ważne, co robiły. Podobało mi się indywidualne podejście do dziecka. Ogromny plus za działania twórcze! Dzieci na każdych zajęciach dokonały jakiejś twórczości!”